
O κύβος ερρίφθη και η Infiniti αποτελεί πλέον στοιχείο της αυτοκινητικής πραγματικότητας της χώρας μας. Χρειάστηκε να περάσουν περίπου 20 χρόνια από την ίδρυση της πολυτελούς φίρμας -τέκνου της Νissan- για να φτάσουμε στο σημείο να οδηγούμε σε ελληνικό δρόμο αυτοκίνητο όχι μόνο με το άγνωστο μέχρι σήμερα λογότυπο, αλλά και με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας. Κατά κάποιον τρόπο, το έργο το έχουμε ξαναδεί, όταν προ δεκαετίας άρχισαν να εισάγονται τα Lexus στην Ελλάδα. Οπως και τότε, έτσι και τώρα, βλέπουμε να κάνει τα πρώτα βήματά της μια ιαπωνική εταιρεία που δεν απευθύνεται σε οποιονδήποτε, αλλά στους «έχοντες», που δεν ανησυχούν από την κρίση, καθώς ο τιμοκατάλογός της ξεκινά από τα 54.500 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 94.500 ευρώ. Εμείς, με το G37S Coupe, κινούμαστε κάπου ανάμεσα, καθώς η τιμή του κόκκινου αυτοκινήτου που παραλάβαμε από την αντιπροσωπεία άγγιζε τις εβδομήντα χιλιάδες.
Η προσέγγιση
Σχεδίαση, επιδόσεις και πολυτέλεια είναι -σύμφωνα και με τα όσα δηλώνουν οι άνθρωποι της εταιρείας- το τρίπτυχο της επιτυχίας για το οποίο καλείται ο υποψήφιος πελάτης να βάλει το χέρι στην τσέπη. Κατά συνέπεια, δεν έχουμε γενικώς και αορίστως κάποια πολυτελή και ακριβά τροχοφόρα, αλλά αυτοκίνητα προορισμένα να προσφέρουν, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, αυτό που λέμε οδηγική ευχαρίστηση. Και από την άποψη αυτή, το G37 Coupe αντιπροσωπεύει με πιο χαρακτηριστικό τρόπο τις αξίες της μάρκας.
Η ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Οταν ένα αυτοκίνητο είναι στημένο πάνω σε διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους, με πολλά μέρη της ανάρτησης αυτής να είναι από αλουμίνιο για μείωση του βάρους, τότε το αυτοκίνητο είναι πολύ πιθανό να έχει σπορ χαρακτήρα. Ιδιαίτερα αν το μπροστινό καπό κρύβει έναν V6 κινητήρα 3,7 λίτρων, του οποίου τα 320 άλογα περνούν στην άσφαλτο μέσω των πίσω τροχών. Πολύ περισσότερο όταν το «μενού» περιλαμβάνει όχι μόνο το πακέτο της σπορ ανάρτησης, αλλά και το σύστημα ενεργού τετραδιεύθυνσης (4AWS), με μια μικρή κρεμαγιέρα να στρίβει τους πίσω τροχούς, αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται τίποτα, και ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Στα παραπάνω προσθέστε, τέλος, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Πατώντας το γκάζι
Χωμένος στο μπάκετ με τις άπειρες ηλεκτρικές ρυθμίσεις, κάθεσαι χαμηλά, σε ένα περιβάλλον που, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, σε προδιαθέτει για «πόλεμο».
Ο σκληρός επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων είναι σίγουρα ένα στοιχείο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των «καθαρόαιμων» σπορ αυτοκινήτων. Το δέχεσαι σαν μέρος του παιχνιδιού, σαν σκληρό χειριστήριο ενός δυνατού εργαλείου, που όσο και αν, σε συνεργασία με τον βαρύ συμπλέκτη, σου κάνει δύσκολη την καθημερινότητα, δεν σου στερεί την πολυπόθητη «οδηγική ευχαρίστηση» που περιμένεις. Γλυκοκοιτάς λοιπόν τα «έξτρα» στον κατάλογο με τον εξοπλισμό και σκέφτεσαι ότι θα έδινες τα επιπλέον 2.600 ευρώ για το αυτόματο 7άρι κιβώτιο.
![]() ![]() |
Με την κίνηση στους πίσω τροχούς περιμένεις ότι η ουρά του G37S Coupe θα έχει τη μόνιμη τάση... φυγής που χαρακτηρίζει όλα τα αντίστοιχης αρχιτεκτονικής αυτοκίνητα με μεγάλη ισχύ. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει, το 4AWS και υπάρχει και δουλεύει, οι παρεμβάσεις του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας είναι και λίγες και διακριτικές (αρκεί να μην κυνηγάς την τύχη σου στη βρεγμένη άσφαλτο), ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα χάρη και στους τεράστιους τροχούς.
Διά ταύτα
Το εσωτερικό μπορεί να πει κανείς ότι δεν δείχνει τόσο ακριβό. Ισως και επειδή οι Ιάπωνες διάλεξαν το δρόμο της σχεδιαστικής λιτότητας. Ομορφο πάντως είναι το ταμπλό, μεγάλα και ευανάγνωστα τα όργανα ελέγχου, καλή και η γενικότερη εργονομία, ενώ το μέγεθος των εσωτερικών χώρων αποδεικνύεται μεγαλύτερο του αναμενόμενου. Για τους εμπρός επιβάτες, πρόβλημα ουδέν, ενώ πίσω αντιμέτωποι με κάποιο... στρίμωγμα θα έρθουν μόνον οι ψηλοί, κυρίως στο κεφάλι τους. Υπολογίσιμο τέλος είναι και το πορτμπαγκάζ, καθώς επιτρέπει σε ένα ζευγάρι να πάρει μαζί του τα απαραίτητα για τις διακοπές.
Ο εξοπλισμός, εκτός από τα απαραίτητα αξεσουάρ ασφαλείας (6 αερόσακους, ABS, ESP), περιλαμβάνει επίσης αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, γυάλινη ηλιοροφή, «έξυπνο» κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος, bluetooth, ηχοσύστημα με 6δισκο cd-player και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, «έξυπνα» φώτα Bi-xenon, δερμάτινο σαλόνι κ.ά. Στοιχεία που επιτρέπουν να πεις ότι τα ελέη είναι πλούσια, αλλά, από την άλλη μεριά, δεν είναι χαμηλή και η τιμή. Αυτό όμως πολύ μικρή σημασία έχει, γιατί τελικά το G37 Coupe δεν απευθύνεται σε κάποιον που απλώς θέλει ένα δυνατό, σπορ αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν κάτι ξεχωριστό...
Υπέρ: Ποιότητα, Πολιτισμένος χαρακτήρας, Κινητήρας, Επιδόσεις, Οδική συμπεριφορά
Κατά: Σκληρός επιλογέας
Ο ανταγωνισμός:
Audi A5 3.2 / S5: από 60.400 / 71.200 ευρώ
BMW 335i Coupe: από 63.300 ευρώ
Mercedes CLK-350: από 67.700 ευρώ
H ταυτότητα του αυτοκινήτου - Εκδοση δοκιμής:
Infiniti G37S Coupe
Τιμή: 65.900 ευρώ
0-100 χλμ./ώρα*: 5,8 δλ.
Τελική ταχύτητα*: 250 χλμ./ώρα
Εγγύηση μηχανικών μερών: 3 χρόνια
Εγγύηση σκουριάς: 6 χρόνια
Εγγύηση χρώματος: 3 χρόνια
Οδική βοήθεια: 1 χρόνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου