Σε δεινή θέση η ελληνική αγορά αυτοκινήτων


OΣO λιγοστεύουν οι μήνες για να αποχαιρετήσουμε τη χειρότερη χρονιά από πλευράς οικονομίας, τα τελευταία 65 τουλάχιστον χρόνια, τόσο η κρίση στην αγορά αυτοκινήτου βαθαίνει. Μπορεί η κυβέρνηση να πήρε ένα μέτρο για να τονώσει την κίνηση εν τούτοις οι καταναλωτές φαίνεται ότι δεν είναι διατεθειμένοι να υποκύψουν στον πειρασμό της μείωσης κατά 50% του τέλους ταξινόμησης και την μεγάλης είναι αλήθεια εκπτωτικής πολιτικής που σχεδόν στο σύνολό τους ακολουθούν οι εισαγωγικές εταιρίες. Από τα μέσα της εβδομάδας που ισχύει το μέτρο της μείωσης του τέλους ταξινόμησης καταγράφεται αύξηση των διελεύσεων από τις εκθέσεις των αντιπροσώπων όμως είναι ελάχιστες οι πράξεις παραγγελίας αφού όλοι όσοι ενδιαφέρονται περιμένουν να δουν ακόμη καλύτερες προσφορές για να προχωρήσουν στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου. Δεν είναι λίγα τα στελέχη των εισαγωγικών εταιριών που πιστεύουν ότι με το συγκεκριμένο μέτρο η αγορά θα αποκτήσει δύο ταχύτητες. Πρώτη είναι εκείνη που θα οδηγήσει αρκετές εταιρίες που έχουν μεγάλο στοκ αυτοκινήτων να μηδενίσουν σχεδόν το κέρδος τους, προσφέροντας στην κυριολεξία τα αυτοκίνητα στο κόστος προκειμένου να αποκτήσουν ρευστότητα για να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες τους σε πληρωμές και δεύτερον σε εκείνες που έχουν αυτοκίνητα μεγάλου κατά βάση κυβισμού όπου με σχετικά εκπτωτικά προγράμματα θα προσελκύσουν εκείνους τους καταναλωτές που είχαν μεν ρευστότητα όμως απέφευγαν να προσεγγίσουν την αγορά θεωρώντας ότι υπάρχει χρόνος για τη δημιουργία καλύτερου περιβάλλοντος στο μέλλον. Eτσι ενώ για τα αυτοκίνητα με κυβισμό έως 1.800 η μείωση του τέλους ταξινόμησης μεταφράζεται σε όφελος για τον καταναλωτή μεσοσταθμικά περίπου στα 1.800 έως 2.000 ευρώ εν τούτοις για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού η μείωση φθάνει έως και τις 7.000. Εάν σε αυτό το ποσό προσθέσει κανείς και τα διάφορα εκπτωτικά προγράμματα που έχουν διαμορφώσει οι εταιρίες (δώρο το υπόλοιπο μισό του τέλους ταξινόμησης, δώρο ο ΦΠΑ, πολυετείς άτοκες δόσεις, επιπλέον εξοπλισμός στην τιμή της βασικής έκδοσης και διάφορα άλλα, τότε διαπιστώνουμε ότι αυτή η περίοδος είναι ίσως η καλύτερη δυνατή να αγοράσει κανείς αυτοκίνητο. Το ζητούμενο βέβαια είναι εάν υπάρχει η διάθεση ή και τα λεφτά για να προχωρήσει κανείς σε αυτή την κίνηση. Πάντως τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι η αγορά στο πρώτο τρίμηνο του έτους έχει χάσει περίπου το 40% των ταξινομήσεων σε σύγκριση με πέρυσι και τίποτε δεν δείχνει ότι έως τις 7 Αυγούστου που θα ισχύει το μέτρο της μείωσης του τέλους ταξινόμησης κατά 50% θα μπορέσει να επιστρέψει σε ποσοστά μονοψήφια όσον αφορά την απόκλιση στις πωλήσεις έναντι των περυσινών.



Ο Μάρτιος 2009

Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 13.373 μονάδες, 9.023 λιγότερες από τον αντίστοιχο μήνα του 2008 ή ποσοστιαία -40,3%. Η Toyota με 1.582 μονάδες, η Volkswagen με 1.278 και η Ford με 1.269 είναι οι τρείς πρώτες εταιρίες σε πωλήσεις τον συγκεκριμένο μήνα με ποσοστιαίες απώλειες 25,8%, 32,6% και 3,3% αντίστοιχα. Τη μεγαλύτερη απώλεια κατέγραψε η ΒΜW με -72,7% και την ακολούθησαν οι: Chrysler με -69,6% και η SEAT με -66.4%. Αντίθετα μόνο δυο εταιρίες κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων και συγκεκριμένα οι: Renault με 82,9% και Alfa Romeo με 79,4%.

Το πρώτο τρίμηνο

Στους τρείς πρώτους μήνες του 2009 καταγράφηκε κάθετη πτώση των πωλήσεων της τάξεως του 37,9%. Τη μεγαλύτερη πτώση έχει η Citroen με -64,1%, η Chrysler με -63,5% και η Saab με -60,5%. Αντίθετα μόνο η Audi έχει καταγράψει αύξηση των πωλήσεων κατά 2,8%. Πρώτη στο τρίμηνο Ιανουάριου - Μαρτίου 2009 έκοψε το νήμα η Toyota με 5.358 μονάδες (-34,3%) και την ακολούθησαν στο βάθρο των νικητών οι: Volkswagen με 5.748 μονάδες (-9,8%) και Opel με 3.945 μονάδες (-36,7%) .

Δεν υπάρχουν σχόλια: