Honda Insight



Honda Insight: Προσιτή υβριδική τεχνολογία

OI έως τώρα προσπάθειες ήταν να αξιοποιηθεί η τεχνολογία στην κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών ρυπογόνων ουσιών αλλά και της εξοικονόμησης ενέργειας. Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν μεν ενθαρρυντικά ως προς τους στόχους, όμως το τελικό προϊόν ήταν αρκετά εξεζητημένο. Η υβριδική τεχνολογία (συνδυασμός βενζινο-ηλεκτροκίνησης) άρχισε να αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον τόσο λόγω της παγκόσμιας πλέον ευαισθητοποίησης σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος όσο και της πρόσφατης πετρελαϊκής κρίσης οπότε η ανάγκη για οχήματα που κατανάλωναν λιγότερα καύσιμα έγινε αδήριτη.

Η Honda ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιήθηκε σε αυτόν τον τομέα. Στόχος ήταν να γίνει η τεχνολογία της βενζινο-ηλεκτροκίνησης προσιτή σε περισσότερους ανθρώπους, με τη δημιουργία ενός πιο προσιτού οικονομικά, οικογενειακού, υβριδικού αυτοκινήτου. Παρουσίασε το πρώτο Insight Hybrid το 1999 ενώ μια δεκαετία μετά, λανσάρισε ένα νέο Insight που βασίζεται στις αρχές της οικονομίας και της μείωσης των ρύπων, επιτρέποντας σε ένα χρήστη να μεταφέρει την οικογένεια και τις αποσκευές του με ένα αποδοτικό, ευέλικτο και προσιτό αυτοκίνητο.



Το Insight είναι ένα 5θυρο hatchback που χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ της Honda, το οποίο προσφέρει χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης σε ένα πρακτικό, μη συμβατικό πακέτο, σε προσιτή τιμή.

Το Insight είναι το αποκορύφωμα 20 και πλέον χρόνων εξέλιξης της υβριδικής τεχνολογίας και 35 και πλέον χρόνων εξέλιξης βενζινοκινητήρων με μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, που ξεκίνησε με τον κινητήρα CVCC 1972.

Βασικός στόχος εξέλιξης ήταν η μείωση του μεγέθους, της περιπλοκότητας και τις τιμής των εξαρτημάτων και συστημάτων, κάτι που συνεπάγεται μείωση της τελικής λιανικής τιμής. Αυτό επιτεύχθηκε αφού:

1) Το 95% της μονάδας ΙΜΑ επανασχεδιάστηκε για μείωση του μεγέθους και του κόστους.

2) Hταν ένα αποκλειστικό μοντέλο, επομένως δεν υπήρχαν πρόσθετα κόστη για να προσαρμοστεί η τεχνολογία σε ένα υπάρχον μοντέλο (π.χ. Civic Hybrid).

3) Η πλατφόρμα και το πλαίσιο μοιράζονται πολλά εξαρτήματα με τα αντίστοιχα του νέου Jazz.

4) Οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στην ανεύρεση μηχανολογικών λύσεων προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες, εξελίσσοντας την πιο αποδοτική υβριδική τεχνολογία με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για τον πελάτη.

5) Η κατανάλωση καυσίμου (στον μικτό κύκλο) είναι 4,4 l/100km, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 101g/km.

Η Honda στοχεύει στην πώληση 200.000 Insights κάθε χρόνο, από τα οποία τα 100.000 θα πωλούνται στην Αμερική.

Το Insight δανείζεται πολλά στιλιστικά στοιχεία από το FCX Clarity. Αυτό έγινε σκόπιμα αφενός για να αναδειχτεί το Insight σε ένα αναγνωρίσιμο, παγκόσμιο αυτοκίνητο, με πράσινα διαπιστευτήρια, αφετέρου για να εκμεταλλευτεί τα αεροδυναμικά πλεονεκτήματα του πεντάθυρου σχήματός του.

Επειδή το νέο σύστημα IMA είναι πιο συμπαγές, το ρύγχος του αυτοκινήτου έγινε μικρότερο, δημιουργώντας μια πιο συμπαγή και επιθετική εμφάνιση μπροστά. Το Insight υιοθετεί λεπτούς προβολείς τύπου projector σε μία μονάδα 4 φώτων. Η μεσαία σκάλα των προβολέων έχει μπλε λεπτομέρειες και τα φλας βρίσκονται στην κάτω πρόσοψη του προφυλακτήρα.

Πίσω, το Insight χρησιμοποιεί λυχνίες LED για τα πίσω φώτα και φώτα stop. Οι λυχνίες LED καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, κάτι που βοηθά στην οικονομία καυσίμου.

Το πλαίσιο, αν και είναι νέας σχεδίασης, βασίζεται σε εξαρτήματα και χαρακτηριστικά του πρόσφατου supermini Jazz. Το μεταξόνιο είναι 2.550mm (50mm μακρύτερο από του Jazz).

Πάνω σ'Α αυτή την πλατφόρμα εδράζεται η εμπρός και πίσω ανάρτηση από το Jazz, που σημαίνει γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα σχήματος Η πίσω, για να διατηρεί το πάτωμα φόρτωσης χαμηλό, αυξάνοντας τη χωρητικότητα για αποσκευές.

Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί εμπρός και πίσω δίσκους σε συνδυασμό με ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBFD) και Brake Assist στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ όλες οι εκδόσεις του Insight εφοδιάζονται με το σύστημα Vehicle Stability Assist (VSA) της Honda, που είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στη διατήρηση του ελέγχου στις στροφές, κατά την επιτάχυνση και στους ξαφνικούς ελιγμούς, ενεργοποιώντας τα φρένα στους δεξιούς ή στους αριστερούς τροχούς και παρεμβαίνοντας στη ροπή του κινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες.

Oλες οι εκδόσεις του Insight εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και ελαστικά 175/65 R15.

Το Insight καλύπτεται από εγγύηση 3 ετών ή 144.000 χλμ., τριετή αντιδιαβρωτική εγγύηση επιφανειών, πενταετή εγγύηση συστήματος εξαγωγής και 12 ετή δομική αντιδιαβρωτική εγγύηση και επιπλέον, ακόμη μοναδική 8 ετή εγγύηση για όλο το σύστημα IMA, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής ισχύος μπαταρίας.

Το υβριδικό σύστημα Integrated Motor Assist (ΙΜΑ) της Honda, που έχει ήδη συμπληρώσει 10 χρόνια ζωής, περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα 1,3 lt χαμηλών τριβών που αποτελεί την πρωταρχική πηγή ισχύος, έναν πολύ λεπτό ηλεκτροκινητήρα, μία ελαφριά και συμπαγή μπαταρία και συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση.

Κατά την επιβράδυνση, όταν οι κύλινδροι του κινητήρα δεν έχουν φορτίο, η καύση σταματά στους τέσσερις κυλίνδρους και σφραγίζονται όλοι οι θάλαμοι. Αυτό ουσιαστικά καταργεί τις απώλειες υποπίεσης, μειώνοντας το φρένο του κινητήρα ώστε να μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια να λειτουργεί πιο αποδοτικά και να αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας για φόρτιση της μπαταρίας.

Από μόνος του, ο κινητήρας παράγει 88PS και ροπή 121Nm.

Παράλληλα με τον νέο κινητήρα, το Insight είναι εφοδιασμένο και με ένα νέο, βελτιωμένο ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί πηνία με περιελίξεις υψηλής πυκνότητας και υψηλής απόδοσης μαγνήτες για την παραγωγή 14PS και 78 Nm. Oταν συνδυάζονται, ο ηλεκτροκινητήρας και ο κινητήρας παράγουν ζωηρές επιδόσεις που είναι ιδανικές για αστικά περιβάλλοντα. Το Insight επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 12,6 δεύτερα και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 186 km/h.

Η χρήση κιβωτίου ταχυτήτων CVT βοηθά το σύστημα ΙΜΑ να λειτουργεί στην πιο αποδοτική ζώνη στροφών.

Επίσης, για πρώτη φορά σε υβριδικό Honda, το Insight εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων (paddles) πίσω από το τιμόνι, για να μπορούν να γίνονται ταχύτερες αλλαγές.

Το Insight έχει καλή επίδοση στις επίσημες δοκιμές εκπομπών ρύπων και οικονομίας, με τιμές 101g/km και 4,4 l/100km (μικτός κύκλος).

Η κατανάλωση του Insight στον μικτό κύκλο είναι 4,4 lt / 100km και οι εκπομπές ρύπων είναι 101g/km.

Aλλη μια τεχνολογική καινοτομία του νέου υβριδικού μοντέλου της Honda είναι ο διακόπτης ECON (Effective CONtrol). Oταν ενεργοποιείται από τον οδηγό, ο διακόπτης αυτός παροτρύνει το σύστημα διαχείρισης του αυτοκινήτου να υιοθετεί ειδικές ρυθμίσεις για τη βελτίωση της κατανάλωσης. Το κάνει χωρίς να επηρεάζει τα συνολικά επίπεδα ασφάλειας ή τη γενική χρηστικότητα του αυτοκινήτου.

Το Insight έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί πέντε επιβάτες, με μια έξυπνη διάταξη χώρων μέσα σε ένα αεροδυναμικό αμάξωμα.

Ο έξυπνος σχεδιασμός του φιλόξενου και ευάερου εσωτερικού αποπνέει αίσθηση ευρυχωρίας και πρακτικότητας.

Υψηλή ποιότητα, φίνα υλικά, κομψά σχέδια και καλόγουστες αποχρώσεις χρησιμοποιούνται σε όλη την καμπίνα. Oλα τα μοντέλα εφοδιάζονται με ενεργά προσκέφαλα για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Το τιμόνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ως προς την απόσταση και την κλίση.

Το ταμπλό περιλαμβάνει τέσσερις βασικές ενδείξεις: ένα μεγάλο στροφόμετρο, πλαισιωμένο από τον δείκτη βενζίνης και τον δείκτη ηλεκτροκίνησης.

Η αυτόματη επιλογή ταχύτητας εμφανίζεται στο στροφόμετρο. Ο δείκτης ηλεκτροκίνησης απεικονίζει, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, κατά πόσον η ηλεκτρική μπαταρία φορτίζεται, π.χ. στην ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης ή εάν ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα, π.χ. σε μια έντονη επιτάχυνση.

Μια χρήσιμη οθόνη LCD πολλαπλών πληροφοριών, τοποθετημένη στο κέντρο του στροφόμετρου, παρέχει πληροφορίες όπως στιγμιαία και μέση κατανάλωση, αυτονομία, εξωτερική θερμοκρασία καθώς και λοιπές ενδείξεις που ενθαρρύνουν τις πιο οικονομικές τεχνικές οδήγησης.

Το Insight προσφέρει πολύ καλό χώρο αποσκευών. Υπάρχουν 400 λίτρα για τη μεταφορά αποσκευών (VDA), ενώ ένας πρόσθετος χώρος κάτω από το δάπεδο φόρτωσης προσφέρει επιπλέον 8 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Τα διαιρούμενα (60:40) αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα δημιουργούν μια επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης 584 λίτρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: