Η Fiat Auto παρουσίασε την τεχνολογία Multiair



H FPT (Fiat Powertrain Technologies) διάλεξε την έκθεση της Γενεύης για να δώσει περισσότερες πληροφορίες για το νέο σύστημα εισαγωγής που έχει αναπτύξει. Ουσιαστικά, το MULTIAIR καταργεί τον εκκεντροφόρο που αντιστοιχεί στις βαλβίδες εισαγωγής. Οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού μηχανισμού, ο οποίος επιτρέπει δυναμικό και άμεσο έλεγχο του αέρα που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης.

Η ποσότητα του αέρα δεν εξαρτάται πια μόνο από τη θέση της πεταλούδας του γκαζιού, αλλά επηρεάζεται από τις εντολές του εγκεφάλου προς το σύστημα ανά πάσα στιγμή, ανάλογα με τις συνθήκες.


Τα κέρδη του MULTIAIR είναι πολλαπλά: προσφέρει μείωση στην κατανάλωση και στις εκπομπές ρύπων, αύξηση ισχύος και ροπής, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία υπόσχεται ότι δεν είναι «άλλο ένα ηλεκτρονικό σύστημα» που αποκόπτει τον οδηγό από την αίσθηση της οδήγησης, αντίθετα έχει πολύ γρήγορη απόκριση στις εντολές του.

Το πιο... ωραίο της υπόθεσης είναι ότι το MULTIAIR μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε βενζινοκινητήρα, ακόμα και εκ των υστέρων, ενώ μελλοντικά θα μπορεί να βρει εφαρμογή και σε κινητήρες πετρελαίου. Πρώτο μοτέλο του γκρούπο που αναμένεται να «φορέσει» το νέο σύστημα εισαγωγής είναι η MiTo, και μάλιστα εντός του 2009, σε μια έκδοση που θα αποδίδει 135 ίππους._Σ.Λ.

Οι φήμες λένε πως το πρώτο πεδίο εφαρμογής της τεχνολογίας Multiair θα είναι η Alfa Romeo MiTo με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,4 λίτρων που θα αποδίδει 135 ίππους. Ωστόσο, το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί και σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες της σειράς FIRE των 1.400 κ.εκ., ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ένας μικρός δικύλινδρος(!) κινητήρας των 900 κ.εκ., που θα τον δούμε και turbo. Τα οφέλη της τεχνολογίας Multiair εντοπίζονται κυρίως στην αύξηση της ισχύος και στη μείωση των εκπομπών CO2 έως και 10%, στη βελτίωση της ροπής και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 20%.





Τι είναι η τεχνολογία Multiair; Με λίγα λόγια είναι ένα σύστημα που αφήνει… ορφανό τον εκκεντροφόρο εξαγωγής, μια και τις βαλβίδες εισαγωγής τις ρυθμίζει ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα. Συγκεκριμένα, υπάρχει ένα μικρό έμβολο ανά κύλινδρο, που ενεργοποιείται από ένα μηχανικό έκκεντρο (κοκοράκι) που βρίσκεται στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Ανάμεσα στο εμβολάκι και στις βαλβίδες παρεμβάλλεται ένας υδραυλικός θάλαμος με λάδι, του οποίου η πίεση ρυθμίζεται από μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα τύπου on/off. Το άνοιγμα και τη βύθιση των βαλβίδων ελέγχουν ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, ρυθμίζοντας τον αέρα που μπαίνει στους θαλάμους καύσης, εκτοπίζοντας τη γνωστή πεταλούδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: