
Το μοντέλο Nano, θεωρούμενο ως το φθηνότερο τετράτροχο του κόσμου, θα λανσάρει η ινδική Tata στις 23 Μαρτίου, στο Μουμπάι (πρώην Βομβάη), και από την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου θα βρίσκεται σε όλες τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων της Ινδίας.
Η τιμή του θα κυμαίνεται στα 2.082 δολάρια (100.000 ρουπίες), και έχει στόχο να κάνει την απόκτησή του προσιτή και στις φτωχές ομάδες του ινδικού πληθυσμού. Με την τρέχουσα κρίση που μαστίζει τον πλανήτη όμως, κανείς δεν ξέρει ποια εξέλιξη θα έχουν οι παγκόσμιες πωλήσεις του.
Η κατασκευάστρια εταιρεία θα αρχίσει τη λήψη παραγγελιών από τη δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου. Η παρουσίαση του Nano έχει καθυστερήσει εξαιτίας διαμάχης της εταιρείας με αγρότες, που την ανάγκασαν να μετεγκαταστήσει την εργοστασιακή της μονάδα.
Το τετράθυρο αυτοκίνητο με χωρητικότητα πέντε επιβατών θα διατίθεται εντός του έτους στους καταναλωτές με κινητήρα 624 κυβικών εκατοστών και 33 άλογα ιπποδύναμη, θα προσφέρει απόδοση 25 χλμ ανά λίτρο βενζίνης και θα ρυπαίνει «όσο μια μοτοσικλέτα», ανακοίνωσε η εταιρεία.

Δεν έχει κλιματισμό, ούτε ηλεκτρικά παράθυρα αλλά υπάρχουν και δύο πολυτελείς εκδόσεις. Η Tata θα βγάλει αρχικά στην παραγωγή 250.000 Nanos, ενώ αναμένει οι ετήσιες πωλήσεις να αγγίξουν τα ένα εκατ. οχήματα.
Η απήχηση που θα έχει στην αγορά το νέο μοντέλο θα καθορίσει και τη θέση της Tata στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, όπου το μεγάλο στοίχημα είναι τώρα η κατάκτηση των αναδυόμενων οικονομιών, όπως της Κίνας και της Ινδίας.
Nano για την Ευρώπη
Παρόλα αυτά η Tata θα παρουσιάσει και το ευρωπαϊκό μοντέλο Nano, που θα έχει τη διπλάσια τιμή από το ινδικό. Προκειμένου το Nano να κυκλοφορήσει στη Γηραιά Ήπειρο, θα πρέπει να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές ασφαάλειας, που θέτει η Ε.Ε. Η τελική τιμή του αυτοκινήτου θα φτάσει τα 5.000 ευρώ για τον Ευρωπαίο καταναλωτή.
Ανησυχία για το περιβάλλον στην Ινδία
Στην Ινδία, μια χώρα με πληθυσμό 1,1 δισ. ανθρώπων, οι πωλήσεις μικρών αυτοκινήτων αντιστοιχούν σήμερα στα δύο τρίτα του συνόλου και αναμένεται να έχουν διπλασιαστεί στα δύο εκατομμύρια ετησίως έως το 2010.
Ωστόσο, οι περιβαλλοντολόγοι ήδη έχουν εκφράσει τους φόβους τους ότι ένα αυτοκίνητο τόσο φθηνό θα μπορούσε να οδηγήσει εκατομμύρια Ινδούς στους δρόμους. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να γεμίσουν οι ήδη μποτιλιαρισμένοι δρόμοι της χώρας, με συνέπεια όχι μόνο την περαιτέρω καταστροφή του περιβάλλοντος αλλά και τη μεγαλύτερη εξάρτηση της Ινδίας από το πετρέλαιο.
Η κίνηση της Tata έδειξε και στις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες ότι υπάρχει αγορά για μικρά, οικονομικά και χαμηλής κατανάλωσης αυτοκίνητα. Η Vοlkswagen, η Toyota Motor Corp, η Honda Motor Corp και η Fiat έχουν ήδη ανακοινώσει προγράμματα για την παραγωγή χαμηλού κόστους αυτοκίνητα. Η Nissan Motor Corp σε συνεργασία με την Renault βρίσκονται στην ανάπτυξη αυτοκινήτου 3.000 δολαρίων μαζί με την Bajaj Auto Ltd, ανταγωνίστρια της Tata.
Η Tata Motors, αποτελεί τμήμα του ομίλου Tata Group, που είναι από τους παλαιότερους και μεγαλύτερους της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου